- Fulya Ozturk Placing: Strategic Image & Style Consultant, Life & Actor Coach
- Fulya's
- Beautiful Istanbul // Güzel İstanbul
- Beautiful Turkey // Güzel Türkiye
- Tell // Anlat
- All Talented
- Avant-garde Movements
- Men On Their Feet
- DR Deco-Rational
- My Jazz demos on Myspace
- My Twitter page
- My Facebook group: Blues & Jazz Lover's
- My Facebook group: Design & Fashion Lover's
- My short film on Dailymotion: How Charming the Water Is
Monday, April 12, 2010
Salvatore Ferragamo - Fashionable for a long time ! // Salvatore Ferragamo - Uzun süre modaya uygun !
Salvatore Ferragamo Spring Summer 2010 Scarf Collection (UK): Flower, plant, wild animal skin and fruit pattern is new trend for five years in fabric..
***Salvatore Ferragamo İlkbahar Yaz 2010 Eşarp Koleksiyonu (Birleşik Krallık): Kumaşta çiçek, bitki, vahşi hayvan derisi ve meyve desenleri beş yıl boyunca trend..
Salvatore Ferragamo Spring Summer 2010
***Salvatore Ferragamo İlkbahar Yaz 2010
Salvatore Ferragamo Fall Winter 2009-2010
***Salvatore Ferragamo Sonbahar Kış 2009-2010
Salvatore Ferragamo Spring Summer 2009
***Salvatore Ferragamo İlkbahar Yaz 2009
Salvatore Ferragamo Fall Winter 2008-2009
***Salvatore Ferragamo Sonbahar Kış 2008-2009
Salvatore Ferragamo Fall Winter 2007-2008
***Salvatore Ferragamo Sonbahar Kış 2007-2008
You may have noticed my first piece of writing 'Hello !' had a Salvatore Ferragamo picture.. That was from Salvatore Ferragamo Fall Winter 2007-2008 Collection, we are in 2010 and as you can see the basic look is still fashionable ! Although Ferragamo family is not in ready-to-wear production, they are all giving clues of the next five years' clues with their billboard work. Salvatore Ferragamo (June 5, 1898 – August 7, 1960) as a Florentine and Italian shoe designer, was a leader of hand-made footwear. Wedge heel and cage heel were his innovations. Then the family continued the work with accessories (like handbags, belts, watches, eyewear, scarves and even fragrances).
Foreseeing what will be fashionable for five years from a very long beforetime.. Serving it as fashion clues on billboards.. So how could they make it? The answer is "Producing accessories matching the fashionable clothes".. So, they have to know what will be fashionable in ready-to-wear and haute couture areas. Also, they calculate an accessory as a firm product which has to catch up a long time period's trend. As we said before, it can be like five years..
13th April 2010
:) Fulya
* * *
İlk yazım 'Merhaba !' da bir Salvatore Ferragamo fotoğrafı bulunuyordu. O fotoğraf Salvatore Ferragamo 2007-2008 Sonbahar Kış Koleksiyonu'ndandı, 2010'dayız ve temelinde hala modaya uygun ! Ferragamo ailesi hazır giyim üretimi yapmadığı halde gelecek beş yılın ipuçlarını billboard çalışmalarıyla veriyorlar. Salvatore Ferragamo (5 Haziran 1898 – 7 Ağustos 1960) Floransalı ve İtalyan ayakkabı tasarımcısı olarak el yapımı ayakkabıcılığın lideriydi. Dolgu topuk ve bantlı topuklu ayakkabılar onun getirdiği yeniliklerdi. Aile daha sonra çalışmaları aksesuarlarla sürdürdü (çantalar, kemerler, saatler, gözlükler, eşarplar ve hatta parfümler).
Beş yıl boyunca neyin moda olacağını uzun bir zaman öncesinden tahmin etmek.. Bunu billboard reklamlarında modaya ait ipuçları olarak gözler önüne sermek.. Peki bunu nasıl başarıyorlar? Yanıt şu; "Modaya uygun kıyafetlere eşlik edecek aksesuarlar üretmek".. Bu yüzden, hazır giyimde ve haute couture'de neyin moda olacağını bilmeleri gerekiyor. Ayrıca bir aksesuarın sağlam bir ürün olarak uzun bir zaman diliminin trendini yakalaması gerektiğini hesaplıyorlar. Daha önce de dediğimiz gibi, bu, beş yıllık bir dönem olabilir..
13 Nisan 2010
:) Fulya
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment